Tuesday, December 18, 2012

KABEL KUAT

Kalau tak der kabel kuat susah nak dapat kerja sebagai kakitangan dalam sektor awam (keje gomen)
(betul ker...??? )
Dah banyak kali interview tapi nasib selalu tak menyebelahi kita...
Dukacita dimaklumkan anda gagal dalam permohonan sebagai .........
(itu jawapan yang selalu diterima ...)
So apa lagi kerja ler apa yang ada..jangan memilih kerja sangat, zaman sekarang mana yang lebih penting...
kelulusan atau pengalaman...???????

Dalam citer-citer sesama kengkawan,,,susah nak dapat ler...kelulusan ada tapi kabel tak kuat dorang nak guna kabel car macam kat Langkawi tu...bukan kat Genting ok....(ha ha ha...gurau jer...)

Skyway Cable Car Genting Highland



Cable Car Langkawi

" Menurut CUEPACS,  Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) akan mengurangkan sebanyak 10 peratus pengambilan pekerja dalam sektor awam pada tahun hadapan."Kita ada 50,000 kakitangan kontrak yang masih terumbang-ambing nasib mereka tetapi pada masa yang sama, kita hendak mengurangkan pengambilan kakitangan dalam sektor awam. "

Kesimpulannya kerja sebagai kakitangan awam belum tentu menjamin masa depan kita, kalau jawatan yang diberikan adalah sebagai kakitangan kontrak sahaja.....rebutlah peluang yang ada dalam merealisasikan suatu kehidupan yang sebenarnya.....