Cikgu Ke?

Teacher welcomes students back to school - stock vector

" Cik nie cikgu ke? "
Dah banyak kali ayat di atas keluar kalau aku pergi ke sekolah @ ke kedai buku @ ke tempat tertentu.

Kejadian terbaru pagi tadi aku ke sekolah anak untuk menghantar slip MC, masa sampai di pejabat aku serahkan slip tersebut.  Tiba-tiba kerani sekolah tu kenal aku, tapi aku tak kenal dia, rupa-rupanya orang kampung aku...
(tengok glamer tak aku...hoho)
Setelah berbual sekejap ayat last dia..."cikgu ke"....oh... tidak keje biasa jer....hehe
Ada sekali tu kat sekolah ada perjumpaan parent, ada cikgu lelaki tu bahagian hal ehwal murid tanya aku..."puan nie cikgu ker?, mengajar mana....?"
(nak gelak jap, ayat tak menahan)
"Oh bukan.. saya bukan cikgu"
Masa dulu aku ingat time aku pergi ke kedai seluar jeans, budak kedai tu tanya 
"akak nie cikgu ke?" hehe.....
Cute female school teacher holding spiral notebook at blackboard in classroom. File contains Gradient mesh, Gradients, Transparency. - stock vector
Time aku pergi kedai buku popular lagi ler pulak, dorang ingat aku cikgu, sebab aku kalau pergi kedai buku memang lama, kalau tak jumpa buku yang aku cari sure aku tanya detail kat dorang, sampaikan dorang ingat aku nie cikgu....
Yea...aku ingat dulu aruah ayah suruh aku jadi cikgu, tapi aku kurang minat, sebab nak mengajar budak-budak nie ....malas aku ehhh....kang aku dera budak-budak sekolah......
Tapi dorang cakap gaya aku memang macam cikgu...ingatkan cikgu.....
uolls bayangkan stail cikgu vogue gitu....hehe

MP : anak aku demam lagi, nak makan ubat pun susah.....


Comments

Popular posts from this blog