Petua Untuk Menghilangkan Perut Buncit


Sugary Treat
sumber - sekadar hiasan
Ada di antara kita yang suka makan berlebihan. Tapi jika terlalu banyak makan, kadang-kadang kita lupa untuk menjaga perut dan akan mengakibatkan perut buncit.  Di sini aku share petua untuk menghilangkan perut buncit. Ingat.!!! Bila dah kenyang dan mata pulak mengantuk, kita jadi lupa pada petua......

1. Makan Dengan Perlahan - Semasa makan, elakkan daripada berdiri dan cuba kunyah dengan perlahan kerana makanan yang tidak dapat dihadam akan menimbulkan banyak gas.

2. Jangan Minum Teh - Daun teh boleh mengakibatkan protein daripada makanan anda mengeras dan sukar dicerna.

3. Kurangkan Pengambilan Garam - Terlalu banyak garam hanya menambahkan lagi sodium dalam badan dan melambatkan pengeluaran air keluar dari sel. Akibatnya perut akan terasa penuh dan buncit.

4. Jangan Tidur Selepas Makan - Makanan yang anda baharu ambil itu pastinya tidak dapat dicerna dengan baik dan boleh menyebabkan jangkitan kepada usus sekiranya anda terus tertidur atau terasa mahu tidur.

5. Jangan Mandi - Mandi selepas makan hanya akan mengurangkan kadar pengaliran darah ke kawasan perut. Ini akan melemahkan sistem pencernaan anda. Kalau boleh, sebelum makan, mandi dahulu.


MP : Sharing is caring.......

Comments

Popular posts from this blog