Story Monday Blues




Salam di pagi isnin....
Hari pertama kerja ini perasaan lemau, malas dan tiada semangat tu sememangnya ada.

Jom wake up ....jangan malas-malas hari ini.  Bagi pelajar sekolah tak lama lagi ada exam sebelum cuti penggal pada hujung bulan Mei nanti. Don't play...play...

Buat pelajar U...sekarang berlangsung exam sebelum cuti sem, tapi ada pelajar yang sudah start cuti sem...anak aku kat UIA sekarang sedang berperang dengan exam...hope ia berjaya....aminnnn...

My son yang berkhidmat dengan tentera dah hampir 3 minggu training tempur tanpa senjata. Memang perit dan kena bersungguh-sungguh, luka-luka tu biasa ler, kena komando rest lagi.... Training taekwando untuk dapat blue belt bukan senang.  Kalau kat luar (orang awam) nak dapat kena training 2 tahun baru dapat.  Tapi dalam tentera dalam tempoh 2 bulan mesti sukses, kalau tak kena ulang semula. 
Setiap hari training.....(nanti aku story tempur tanpa senjata)

Untuk sukses dan berjaya perlukan kesungguhan dan semangat agar tidak ketinggalan di belakang tak kira dalam persekolahan atau dalam bidang pekerjaan.

Tapi semenjak dua menjak nie semangat aku dah hilang....rasa nak cari kerja lain.....sikap pilih kasih dan dan hot temper boss buat aku bosan dan stress.....(aku dah malas nak layan....)

MP :  Aku dah bosan.......

Comments

Popular posts from this blog