Bubur Lambuk Di Bulan Ramadhan


Tadi masa aku hantar anak aku tuition nampak orang ramai berkumpul di masjid.  


Aku rasa nie mesti dorang nak bagi bubur lambuk.  Apalagi bila aku singgah kelihatan satu periuk besar bubur lambuk dan jemaah masjid sedang mengagihkan bubur lambuk. Bau daging bersama ramuan bubur lambuk menusuk hidung. Erm...sedapnya.

Aku pun dengan selamba minta 2 bungkus bubur lambuk. Ok...berbuka nanti dengan bubur lambuk ler yea....

Tapi bubur lambuk nie time bulan ramadhan jer baru kita jumpa. Amat jarang kelihatan di bulan lain.  Tahu tak kenapa jemaah surau atau masjid masak bubur lambuk di bulan ramadhan?  Apa kesedapan bubur lambuk? Lain tempat lain rasa dan ramuan bubur lambuk nie. Tempat uolls bagaimana?

MP: Dah lama tak makan bubur lambuk....

Comments

Popular posts from this blog