Thursday, September 11, 2014

Etika Makan Bagi Anggota Tentera






Gambar di atas merupakan etika makan bagi golongan VIP atau anggota tentera.  Tetapi aku nak sentuh mengenai etika makan bagi seorang anggota tentera.

Kebiasaannya etika makan begini biasa bagi anggota tentera yang berpangkat pegawai. Mereka akan makan di mes-mes pegawai atau majlis-majlis rasmi.  Walau bagaimanapun anggota tentera yang berpangkat biasa juga perlu tahu etika makan ini.

Bagi skot-skot baru perlu faham dan tahu etika makan tersebut. Jangan kalut pulak bila ada majlis-majlis rasmi bersama pegawai atau VIP.  Perhatikan cara letak garfu, pisau, sudu, piring, pinggan dan cawan di atas meja semasa makan.

Etika makan ini penting supaya majlis berkenaan selesa dan berjalan lancar.  Nak story panjang pun tak boleh.  Macam busy jer.....Tapi bagi anggota tentera dorang faham....k...bye...


kredit : picture 

MP :  Dah lama tak ikuti majlis rasmi.....