Kisah Jiran Yang Terlampau

Apa perasaan anda sekiranya ada halangan seperti dalam gambar di bawah?
Deretan pasu bunga terletak betul-betul di pintu belakang dan belakang rumah aku.
Owner pokok bunga ini seorang staff Tabung Haji Banda Kaba dan wifenya cikgu, tetapi kepala otak dorang memang tak der perasaan dan fikirannya ke laut.
Sudahlah jiran kiri kanan rumah jadi mangsa gaduhnya tak bertegur sapa, belakang rumah pun nak dijadikan mangsanya jugak ke?
Belajar tinggi-tinggi tetapi kepala otak letak di lutut atau di longkang agaknya....
Dah ler tu kat belakang rumah di letaknya tong-tong air buat tadahan hujan agaknya tapi dorang tahu tak jadi tempat pembiakan nyamuk.....
Sekali lagi kepala otaknya letak kat longkang.....
Apa perasaan uolls sekiranya dapat jiran perangai macam nie...?
Apa yang perlu aku buat?
Aku ingat deretan pasu bunga tu, aku nak tabur racun biar mati cepat @ aku pecahkan jer pasu bunga dorang.....(sampai hati tak...?)
Kalau ler ada emergency di belakang rumah susahkan aku jer.....

dari belakang rumah

pintu belakang rumah

MP : Dunia-dunia.....jiran macam nie pun ada....

Comments

Popular posts from this blog