Posts

Showing posts with the label personal

Bila Diberi Peluang.....

Image
Assalamualaikum........ Salam Aidiladha dan Selamat Hari Raya Haji.. .Ibadat korban masih lagi kedengaran.... Tadi aku dapat video dari whatsapp group mengenai lembu korban yang terlepas kat Masjid Mindef. Tapi setelah setengah jam ia dapat ditangkap semula... hihi Macam-macam cerita mengenai sambutan Hari Raya Korban tahun ini...

Lama Menyepi

Image
Assalammualaikum...... Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri...... Lamanya saya menyepi kat blog ini.  Banyak story yang nak dikongsikan tapi jari jemari ini rasa macam malas nak menaip di papan kekunci yang banyak berjasa .....Banyak strory yang disimpan dalam folder belum dikemaskini lagi...

Seminggu Sibuk

Image
Assalammualaikum........ Pergghhhh...seminggu blog ini tak bernyawa.....puas nak bersihkan habuk yang melekat....hihihi

Bestnya Dapat Cek Nuffnang

Image
cek dari nuffnang Dari pagi semalam hingga petang tadi memang agak busy kat office. Ini bila Petronas Mesralink sedang upgrade sistem.  Bila buat order nak fax tak lepas-lepas, nak tengok sistem dah tentu tak boleh, call pulak memanjang jer engaged so send e-mail.

Bermalam Di Seri Hatu Hotel & SPA Port Dickson

Image
Sabtu lepas semasa aku mengikuti perjumpaan Kelab Honda Stream di Port Dickson, kita orang bermalam di  Seri Ratu Hotel & Spa yang terletak di Teluk Kemang.  Lokasi hotel ini berdekatan dengan Balai Bomba Teluk Kemang.  

Santai Di Hujung Minggu

Image
sambal daging Di hari minggu ini banyak acara menarik yang berlangsung di Negeri Melaka.

Hari Minggu Yang Sakit

Image
sekadar hiasan Apa aktiviti hari minggu ini? Ada yang buat maruku ke? Maklum ler Deepavali akan disambut hari rabu depan.

Tragedi Oktober - Tayar Pancit

Image
tayar baru Semalam memang berlaku satu kejadian yang tak diingini semasa on the way masuk office lepas lunch.  Apa yang orang panggil Tragedi Oktober dah macam tajuk lagu.....apa taknya tayar kereta depan sebelah kiri pancit habis bukan pancit sikit tapi kemek tiada angin.

Kesan Suami Peluk Isteri

Image
Kuasa pelukan suami membantu mengurangkan kolestrol dan meningkatkan kesihatan ISTERI....Betul ke?....

Good Morning Monday

Image
Good morning uolls...

Selamat Kembali Ke Sekolah

Image
Gunting rambut sebelum kembali ke sekolah Cuti sekolah selama seminggu terasa sekejap sangat....bukan anak-anak jer bersuara tapi mak pak budak pun sama bersuara jugak.

Duit Adalah Segalanya

Image
Walaupun duit bukanlah segalanya tapi untuk dapatkan segalanya memerlukan duit.

Kisah Hari Minggu

Image
Dalam seminggu nie blog memang ke laut.  Entry pun tanpa citer-citer yang menarik. Line internet pun tersekat-sekat kalau kat kampung.  Kengkawan yang datang bertandang pun hanya singgah di angin lalu, mana yang sudi singgah dan tinggalkan jejak tu terima kasih yea......Ini semua kerana persiapan dan sambutan Hari Raya Aidilfitri dari penghujung puasa hinggalah ke hari ini.  Banyak story yang terbuku dan dah di mind setkan tapi hari ini baru dapat pegang keyboard warrior.  Aku akan story slow-slow....

Minggu Yang Sibuk

Image
Hari yang sibuk.... Minggu yang sibuk....

Hamper Hari Raya

Image
Hamper hari raya ini aku beli minggu lepas.  Dua hamper aku beli di Aeon Jaya Jusco dan satu lagi di Giant. Boss aku pada mulanya dia nak dua hamper jer.  Tup-tup bila aku dah beli dia minta belikan lagi satu untuk best friend.  

Persiapan Hari Raya Anak

Image
Dua tiga hari ini memang sibuk sikit baik kat ofis mahu pun di rumah.  Selepas berbuka aku keluar untuk membeli baju anak-anak yang 2 orang nie.  Malam semalam ke Aeon Jaya Jusco dan malam tadi ke shopping mall Keluargaku kat Melaka.

Accident Di Petang Ramadhan

Image
Petang semalam semasa aku dan my hubby di bazar ramadhan, my hubby dapat call dari kawannya.  Kereta yang baru jer my hubby cat telah accident.  Kawannya baru balik kerja di Agro Bank telah accident di Lebuh AMJ berhampiran jejantas Semabok di Melaka.

Makan Besar Sebelum Menyambut Ramadhan

Image
muka kenyang dan puas hati... Hari sabtu sebelum Ramadhan kita orang family adik beradik aku pergi makan besar di Alor Gajah.  Nama kedainya Restoran Sri Kelemak.  Lokasi kedai ini terletak betul-betul di hadapan Balai Bomba ALor Gajah.

Tiga Orang Adikku Dapat Anugerah Perkhidmatan Cemerlang PKNS 2014

Image
Alhamdulillah.....malam semalam ada sambutan Anugerah Perkhidmatan Cemerlang PKNS 2014 yang berlangsung di Hotel De Palma Shah Alam.  Tapi apa mengena PKNS ini dengan aku ek?  Ia takde kena mengena pun.

Birthday Anak Bongsu

Image
Hari ini 18 June 2014 adalah hari ulang tahun yang ke 7 buat anak perempuan aku yang bongsu.