APA RESEPI AYAM BRAND SEMPENA TAHUN BARU CINA

Resepi dari ayam brand baru aku dapat melalui E-mail  dan aku kongsikan kepada uollss yang suka dengan ikan sardin ayam brand......


sardines in tomato sauce

Sardin dalam Sos Tomato kami terus menjadi kegemaran isi rumah kerana ikan yang kaya dan berlemak dari lautan sejuk bersama sos tomato yang lazat. Sardin adalah pilihan makan yang besar kerana ia mengandungi kedua-dua kalsium dan Omega 3.

Terdapat kalsium dalam sardin?

Ya! Tulang sardin yang boleh dimakan adalah antara sumber terbaik kalsium pemakanan, yang mengandungi dua kali kalsium setanding susu. Wanita yang memerlukan  pengambilan kalsium untuk kesihatan tulang mereka boleh mempertimbangkan sardin sebagai sebahagian daripada pemakanan harian mereka.

Bagaimana Sardin kaya dengan Omega 3? 

Ayam Brand™ menggunakan sardin pilihan dari lautan sejuk yang menyimpan lebih banyak Omega-3 untuk menahan sejuk yang melampau. Fakta menarik: 100g sardin menyediakan anda dengan lebih daripada 200mg Omega 3 yang memenuhi keperluan diet mingguan yang disyorkan  (RDA)
 
Lihat produck sardin dalam tomato!
 
favourite recipesResipi Tahun Baru!


CNY
recipe
Ginger Steamed Sardines
Rasa  sardin yang kaya bersama dengan halia, bawang dan sos soya menghasilkan hidangan penuh berperisa yang lazat dan sihat!
Muat turn resipi disini!
Bahan-bahan
1 tin Sardin Minyak Zaitun Extra Virgin, 120g
    - Belah sardin
    - Simpan minyak zaitun untuk memasak
2 cm halia muda segar
1 tangkai daun bawang, dihiris
2 sudu besar minyak
3 sudu besar air
2 sudu besar kicap cair
Gula secukup rasa
Cara memasak
Susun sardin dalam hidangan kalis haba.
Kisar halia dan minyak zaitun untuk membentuk pes. Panaskan minyak masak dalam kuali dan goreng pes sehingga wangi. Tuangkan campuran di atas sardin dan kukus selama 5 minit. Sementara itu, panasakn kicap dan air dan tambah gula mengikut rasa. Setelah sedia, tuangkan campuran soya atas sardin dan hidangkan ketika panas
“Like” Facebook Page untuk mendapati resepi Tahun Baru Cina yang lain: Taucheo Braised Sardines, Rainbow Tuna Meehoon and Tuna Tofu Egg Cakes! 
 
MP : Bila dah tak der lauk masak ler ikan sardin ayam brand......

Comments

  1. Saya hanya boleh pergi sampai Sardin yang tin merah tu jer. Kalu Ayam Brand ni, memang tak terdaya la nak beli selalu. Mehai tapi sedap kan?

    Saya selalu masak, pekat dan hancurkan isi ikan tu. Boleh juga makan dengan roti.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog