Thursday, February 27, 2014

Lawak Sampai Gila

sumber - layan jer picture danbo


JANGAN BACA SAMBIL GELAK.!!!!!!!!!

MAYBE ANDA AKAN DAPAT MUSIBAH HINGGA KE HOSPITAL GILERRRR.!!!!!!!!!!!!!!!

Cucu: hai nek..tengah buat ape tu..?          Nenek: cari daun palas ni haa..     Cucu: utk apa daun palas nek..?          Nenek: utk buat ketupat..         
Cucu: ketupat utk apa nek..?          Nenek: utk makan nanti         
Cucu: ohh...Skarang nenek buat apa..?          Nenek: cari daun palas..         Cucu: utk apa ah..??          Nenek: mau buat ketupat dah cakap tadi kan..       Cucu: ketupat tu utk apa nek..?          Nenek: utk makan la..Takkan utk melastik pulak..         
Cucu: ohh gitu..          Nenek: dah laa pegi main sane..jgn kacau nenek.         
Cucu: kenapa..?          Nenek : sbb nenek sibuk...        
Cucu: sibuk buat apa..??          Nenek: cari daun palas laa kan da cakap tadi.. Cucu: daun palas utk..??          Nenek: utk buat KETUPAT KETUPAT KETUPAT..!!!       

Cucu: nenek ckp dgn sape tu..?          Nenek: dgn kau la..!!         
Cucu: nape menjerit..? sy dekat jew pon          Nenek: sbb kau tak pandai faham2..Tak pakai mata utk tgok org tgah buat kerja.         
Cucu: buat keja apa..??          Nenek: arrrrrghhhhhhhh!!!CARI DAUN PALAS laa bodoh..!!! 
cucu : utk ape..??          Nenek : bodoh nyee cucu aku nih.. Utk makan..!!       Cucu : ada beras kat rumah , nape nenek nak makan daun palas pulak..?         Nenek : cucu ku yg paling kiut , pandai nd hensem... Sebelum aku dpt strok baik kau biar aku buat keje cari daun palas..jangan kacau taw..!!!          
Cucu : yg betul2 nye ni nenek nak cari daun palas kew atau cari strok..? Strok tu ape..? Dia hijau jugak mcm.......  daun palas..?          Nenek : adoi banggang nye tanak paham!!     
    
Cucu: tanak..? sy cucu laa nek bukan anak nenek.. nenek stress kew nek..??   Nenek : yew aku stress..!! aku sakit kepala..!! aku mau gila..! Aku stress stress stress...!!   
Cucu : kalo cari daun palas boleh stress , nape nenek masih juga mau cari..     Nenek : CUKUP !!! JANGAN TANYA LAGI..!!! BAGUS KAU BALIK RUMAH SEKARANG..!!!! 

Cucu : haa ok la .. Nenek tanak ikut balik..?          Nenek : tidak..! aku ada kerja..!!  
Cucu : kerja apa..?          Nenek : cari daun palas         
Cucu : utk ape daun palas ah..??          Nenek: arrgghhh..!!! Tidak..!! Tidak..!!!! Tidak..!!!!!!!!*Terus nenek dia lari laju-laju , tak tengok belakang pun..   
  
#Kalau korang nampak orang tua masih lari-lari , jangan cakap pasal  daun palas ahh. Sensitif tu.. haha xD

MP :  Lawak jer....sakit hati kalau membacanya...ini aku dapat dari wechat anak buah...jangan stress yeah.....!