Sambung Belajar Di IPTA @ IPTS



Tadi dapat panggilan dari Universiti Lim Kok Wing Melaka yang mengatakan anak aku dapat biasiswa untuk further study jika berminat.
Hanya yang terima panggilan sahaja mendapat biasiswa berkenaan.
Soalnya my son dah bekerja sebagai 'army', manakala twinnya
 further study di UIA PJ.
Sebelum ini memang aku menerima banyak panggilan kolej swasta untuk further study bukan untuk aku tetapi untuk anak-anak aku....
Sebelum ini aku cakap anak aku further study di Singapore....hehe saja jer....
No telefon parent akan menjadi rujukan dari pihak kolej swasta untuk tawaran study.
Further study di kolej swasta yurannya memang agak mahal dan tak mampu rasanya so bantuan biasiswa @ pinjaman diberikan kepada pelajar yang ingin menyambung belajar di kolej swasta, ada bantuan dari MARA @ PTPTN. 
(itu yang diberitahu oleh wakil kolej)
Tetapi sebelum itu kita kena bayar deposit dalam anggaran RM 400 ke atas untuk 
yuran pendaftaran ikut kolej memasing.
Aku rasa biarlah further study di IPTA sebab kosnya murah sikit 
berbanding dengan IPTS.
(itu pun kalau kalau dapat tawaran)
Nasib baik anak aku dapat wang elaun dari Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) dapatlah tampung pembelajarannya di sana, walaupun dah masuk sem dan lewat KPT bayar.

MP : Untuk belajar perlukan pengorbanan dari segi wang ringgit.....

Comments

Popular posts from this blog