Bila Anak Demam


Sick :(
sumber

Pagi tadi anak perempuan aku tak pergi sekolah, kejut suruh bangun tidur, rasa badannya panas.  Cepat-cepat ambil ubat demam dan suruh baring. Sebelum pergi kerja tadi hantar dia ke rumah pengasuh.

Tapi dalam jam 11.30 pagi tadi dapat call dari  my hubby suruh amik anak di rumah pengasuh, sebab pengasuhnya dah kena demam denggi dan masuk wad.  Terkejar-kejar ler tadi amik anak kat rumah pengasuh.  Aku ingat kalau masih demam lagi sure aku kena halfday.  Tapi tadi bila periksa suhu badannya (36 degree) kurang sikit demamnya, tapi dak adik nie mengadu pening kepala.

Nasib baik ada dak kakaknya kat rumah yang cuti semester seminggu.  Dapat juga tolong tengok-tengokkan.  Kalau adik demam lagi terpaksa ler aku pergi klinik 1 Malaysia kat UTC.  Tadi my hubby dah beli air kelapa, bagi minum supaya kebah sikit demamnya (aku dan dak kakak pun minum jugak...tumpang sekaki)  Air 100 plus pun my hubby beli jugak....alternatif kalau ada sesiapa yang rasa nak demam, bagi minum dulu.

Hope hari ini dan esok tiada apa-apa yang membuatkan hatiku tak keruan. Maklum ler anak demam dan pengasuh pulak masuk wad.....Hope semuanya berjalan dengan baik nanti....

MP :  Berjerebu masa aku keluar dari office tengah hari tadi.......kena pakai mask ler nampaknya nanti....

Comments

Popular posts from this blog