Pening Aku Dengan Masalah Penyewa Rumah

undercover Danbo
source from google


Pagi tadi bangun tidur kepala aku dah terasa pening.  Stress aku dengan penyewa rumah sekarang ini budak student UTEM yang masih belum bayar sewa rumah lagi, tak faham aku bebudak sekarang nie...macam-macam alasan...dah le tu tak reti kalau nak bayar lewat ko call ler @ whatsapp @ wechat ker....sekarang dah zaman teknologi takkan malas nak tekan touch screen handphone tu.....

Aku sewa rumah tu siap dengan barang lagi takkan nak komplen macam-macam...Masa mula-mula sewa aku dah suruh periksa semua...bila check semua kata ok...cantik....kalau kat tempat lain cer cari sure mahal punya...kat tempat aku nie pulak rumah sewa memang ramai yang mencari...maklum ler dekat dengan town, dekat pulak dengan kolej (UITM,UTEM,POLITEKNIK, KPM)....so ramai bebudak U yang nak mencari rumah sewa.....Kalau rasa tak nak sewa silakan keluar....senang sikit...tak payah pening kepala aku......stress.......

Ada sekali tu aku pergi tengok rumah sewa aku, masuk jer kat dalam dah suasana macam rumah orang kelamin, kat setiap plug penuh ext. wire connect to handphone, laptop bagai, kat plug dapur ko connect sekali heater air dengan peti sejuk tu buat per....kalau meletop kang aku jugak yang susah......kalau nak guna heater, baru on kan....takkan tak tahu kapasiti kilowatt elektrik kat rumah....dalam 2 minggu lepas tu peti suis utama dah burnt, lampu semua tak menyala...kang aku dah cakap beban dah tak boleh menampung lagi kapasiti elektrik yang korang guna....aku jugak ko call tengah-tengah malam nak panggil wireman datang repair ....tengah malam dah nak ke jam 1 pagi.....bebudak nie tak der perasaan langsung ker...? 

Lepas tu siap cakap kalau tak repair elektrik dan kebetulan bumbung pulak buat hal.....ko tak mahu bayar duit sewa rumah....apahal nak ugut-ugut pulak dah....nasib baik ko cakap dengan my hubby, kalau dengan aku dah lama aku suruh ko kemas barang keluar jer.....ko ingat senang nak panggil wireman jam 1 pagi....gila ker apa student UTEM nie.....dah ler pulak sinki kat dalam bililk air dan kat dapur tersumbat...tahu tak sebab apa? sebab banyak sisa makanan yang ko buang dan sisa rambut yang tersangkut kat sinki tu.....panggil lagi budak repair .....kos lagi tahu tak.....??? Tu belum masuk aku citer pasal peti sejuk yang rosak....repair sendiri ler...nak gunakan...Rumah aku...aku kena repair semua tu....

Dah ler tu siap tanya soalan bodoh, duduk dulu baru bayar (cara bayar sewa)....hello... ini Melaka...konsep rumah mana-mana pun bayar dulu baru duduk....(malas nak layan...) (lepas nie nak cari penyewa student lelaki )...sakit kepala aku nak citer....nanti aku sambung lagi.....

MP : Kat Politeknik Merlimau sana sewa rumah pun dah mahal...ini kan town...(Bandar Melaka)....(semalam ada student UITM nak cari rumah sewa) tu belum citer e-mail lagi betapa ramainya nak cari rumah sewa....

Comments

Popular posts from this blog